Monday, September 22, 2008

Cornflakes Ibu...

..korang sume dah buat kueh raya? huhu...gua baru buat 1...yg paling simple...anyway...time raya ni paling best...main mercun rocket ngan ayah gua...sekali ngan adik2 gua...pastu yg paling syok..teringat zmn dolu2...balik dari skola...tgk ibu gua...pulun bikin kuih raya..mmg moment paling syok...



..cornflakes ibu gua...ibu gua ni simple minded..beliau tidak suka..tambah2 kacangla..kismis la..atau alter any recipe yg beliau ada...yg ni kira...authentic punye recipe la kut...:)..plus..beliau juga tak guna honey..tapi guna golden syrup...kurang sket manis..menurut kata beliau...

...wallah!!..kuih pertama utk raya tahun ni....

- Selamat Buat Kuih -

6 comments:

nagakeciks said...

aaa...yang penting , bilo den sefamili datang , banyak laie kuih nih....den suko kuih nih

kek xde ke kek ?...haha

peah @ peps said...

bole..bole..

cake Edaran dah ada standby dah... nak makan 8 piring pun bole..

sHiBi said...

sekut(biskut) cornflakes my peberet! sis, memang maju ar memang care ar, baby xlahir lg dah letak link best preschool to send child..hahahhaha..impressive.mmg plan baik punya :)

peah @ peps said...

shibi
saje je..baca..buat tambah2 knowledge..

- L e 3 n - said...

wah...dah ade 1 kuih raya, kek lapis (2), batang buruk (3). dh ade 3 dah.. dh leh raya dah..hehe :)kuih ni paling simple n paling best sbb x muak... i loike

peah @ peps said...

haha...betul tu mek lin..biskut tepung2 ni..jarang org nak makan pun.. jemput datang raya umah naa..

Notice Board

The original path of Cik Peah's blog is:


comments pasted at http://peps-hellkitchen.blogspot.sg will not be seen by the owner.
Thanks for reading and enjoy your blogging day.